مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 اردیبهشت 1400 ساعت 04:452021-05-11فرهنگي

رویداد نمایشنامه خوانی با تکیه بر خاستگاه مشترک فلسفه و تئاتر


مریم جلیلی کارگردان تئاتر از راه اندازی رویدادی با عنوان «آخر هفته ها با نمایشنامه خوانی» خبر داد که با رویکرد خوانش نمایشنامه هایی با مضمون فلسفی در موسسه حکمت و فلسفه برگزار می شود.

- مریم جلیلی کارگردان تئاتر از راه اندازی رویدادی با عنوان آخر هفته ها با نمایشنامه خوانی خبر داد که با رویکرد خوانش نمایشنامه هایی با مضمون فلسفی در موسسه حکمت و فلسفه برگزار می شود.

مریم جلیلی کارگردان تئاتر و مدیر رویداد آخر هفته ها با نمایشنامه خوانی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر خاستگاه مشترک فلسفه و تئاتر عنوان کرد: فلسفه و تئاتر از یک بستر اندیشه ای-زبانی و جغرافیایی خاص برخاسته اند.

این هر 2 در یونان و از دل تفکر دیالکتیک زاده شده و در قالب دیالوگ رشد و نمو کردند پس بی دلیل نیست که برخی از اولین و مهمترین آثار فلسفی در قالب نمایشنامه نگاشته شدند و برترین نمایشنامه های جهان همواره به پرسش های بنیادین فلسفی از ذات هستی و انسان می پردازند.

از همین رو بنا داریم در موسسه حکمت و فلسفه هر آخر هفته میزبان یک رویداد نمایشنامه خوانی با مضامین انسانی و فلسفی باشیم.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجموعه فرهنگی کافه فلسفه واقع در موسسه حکمت و فلسفه با اولویت نمایشنامه هایی با رویکرد فلسفی یا اندیشه ورز در مسئله هستی و انسان شناسانه در نظر دار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویداد نمایشنامه خوانی با تکیه بر خاستگاه مشترک فلسفه و تئاتر

رویداد نمایشنامه خوانی با تکیه بر خاستگاه مشترک فلسفه و تئاتر