مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400 ساعت 08:052021-05-09اقتصادي

پیش بینی کاهش 300 هزار تن تولید گندم در کردستان/طغیان ملخ بومی در پنج شهرستان استان


معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: یکی از موضوعات نگران کننده کاهش عملکرد محصول گندم به میزان 300 هزار تن است که به دلیل خشکسالی حادث شده در مزارع استان پیش بینی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، محمد پیشداد ظهر امروز در جلسه کارگروه پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری 173 هزار هکتار مبارزه با سن مضر غلات در استان انجام شده است.

  وی افزود: یکی از موضوعات نگران کننده کاهش عملکرد محصول گندم به میزان 300 هزار تن است که به دلیل خشکسالی حادث شده در مزارع استان پیش بینی می شود.

  معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان یادآورشد: به دلیل طغیان ملخ بومی در پنج شهرستان سروآباد، مریوان، قسمتی از سنندج(شویشه)، کامیاران و بانه عملیات مبارزه در سطح 5200 هکتار از اراضی آنها اجرا شده است.

  پیشداد افزود: به دلیل حساسیت شهرستان سروآباد به لحاظ مقدار اراضی رها شده، با بسیج  همه همکاران بخش های مرتبط و کشاورزان منطقه برای مبارزه و پیشگیری از گسترش آفات و جلوگیری از طغیان آنها اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای جلوگیری از طغیان موش در مزارع به میزان 200 میلیون تومان سم در اختیار کشاورزان استان کردستان قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کاهش 300 هزار تن تولید گندم در کردستان/طغیان ملخ بومی در پنج شهرستان استان

پیش بینی کاهش 300 هزار تن تولید گندم در کردستان/طغیان ملخ بومی در پنج شهرستان استان