مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 09:002021-05-08سياسي

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 1400 از 21 اردیبهشت آغاز می شود


ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان در خصوص ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری از 21 اردیبهشت آغاز و به مدت پنج روز ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ قائم مقام دبیر شورای نگهبان، هدف مصوبه این شورا برای ساماندهی ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری را ضابطه مند کردن این موضوع دانست و گفت: مصوبه جدید بازنگری، مصوبه سال 96 شورای نگهبان و سیاست های کلی انتخابات ابلاغی رهبری معظم انقلاب است.

سیامک ره پیک روز شنبه در گفت و گویی درباره شرایط جدید ثبت نام داوطلبان ریاست جمهوری، اظهار کرد: براساس اصل 115 قانون اساسی رییس جمهوری باید شرایطی چون رجل سیاسی- مذهبی، مدیر و مدبر و شرایط دیگری در این اصل را داشته باشد.

قائم مقام دبیرشورای نگهبان افزود: براساس بند 9 اصل 110 قانون اساسی تشخیص و تایید صلاحیت داوطلبان از جهت این شرایط که در اصل 115 آمده برعهده شورای نگهبان است.

روال هم همین گونه بوده که داوطلبان نام نویسی می کردند و شورای نگهبان تشخیص می داد که آنها دارای شرایطی چون مدیر، مدبر و رجل سیاسی - مذهبی و.

هستند یا خیر.

ره پیک اضافه کرد: سال 95 رهبر معظم انقلاب اسلامی سیاست های کلی انتخابات را ابلاغ کردند که در یکی از این بندها شورای نگهبان مکلف شده بود تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 1400 از 21 اردیبهشت آغاز می شود

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری 1400 از 21 اردیبهشت آغاز می شود