مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 08:252021-05-08اقتصادي

کارکنان مشاغل ساده بیشترین حقوق بگیران بخش خصوصی


نتایج یک پژوهش از بررسی وضعیت شغلی شاغلان 15 ساله و بیشتر کشور طی 9 ماهه سال گذشته نشان می دهد که بیش از 85 درصد افراد در بخش خصوصی و حدود 15 درصد در بخش عمومی مشغول کار بوده اند؛ - بیشترین سهم در بین حقوق بگیران بخش خصوصی نیز متعلق به کارکنان مشاغل ساده بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در علم اقتصاد، بخش خصوصی بخشی از اقتصاد است که هم برای بهره های شخصی راه اندازی شده است و هم تحت کنترل دولت نیست.

برعکس، شرکت هایی که بخشی از دولت هستند قسمتی از بخش عمومی به شمار می آیند.

بخش خصوصی بخش عمده ای از نیروی کار را به خدمت می گیرد و عمده فعالیتها در بخش خصوصی به وسیله انگیزه افراد برای کسب درآمد هدایت می شوند.

بر اساس تعریف، تمام افراد 10 ساله و بیشتر که در طول هفته مرجع طبق تعریف کار، حداقل یک ساعت کار کرده و یا بنا به دلایلی به طور موقت کارشان را ترک کرده باشند، شاغل محسوب می شوند.

افراد شاغل به طور عمده شامل دو گروه مزد و حقوق بگیران و خود اشتغالان می شوند.

کارکنان فامیلی بدون مزد و افرادی که بدون دریافت مزد برای یکی از اعضای خانوار خود که نسبت فامیلی با وی دارند، کار می کنند نیز شاغل به شمار می آیند.

منظور از مزد و حقوق بگیر، مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی، تعاونی و عمومی است که مزد و حقوق بگیر بخش خصوصی شامل کارفرما، کارکن مستقل، حقوق بگیر بخش خصو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارکنان مشاغل ساده بیشترین حقوق بگیران بخش خصوصی

کارکنان مشاغل ساده بیشترین حقوق بگیران بخش خصوصی