مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 اردیبهشت 1400 ساعت 06:352021-05-08اقتصادي

راه نجات بازار سرمایه


یک کارشناس بازار سرمایه، راه نجات بورس در وضعیت فعلی را هدایت پول های فریز شده خارج بازار به داخل بازار سرمایه در کنار کاهش نرخ بهره دانست.

- بورس تابناک ، مصطفی صفاری گفت: نرخ بهره بالای بانکی بلای جان اقتصاد شده است و سلسه مراتب را طوری تعیین کرده ایم که به افراد بیکار هم پاداش می دهیم! وی در خصوص افت و خیز نرخ ارز و تاثیر آن بر بازار سرمایه گفت: متاسفانه گروهی از افراد به دنبال فریز کردن پول در بانک ها هستند اما بازار ارز مانند دیگر بازارها عرضه و تقاضا دارد و این تقاضا از سه قسمت تشکیل شده است: نخست تقاضای کالا و خدمات که ممکن است رسمی یا غیر رسمی باشد، دوم تقاضای خروج ارز و سرمایه از کشور و سوم تقاضای سوداگری و سفته بازی است.

صفاری افزود: زمانی که تورم در کشور به وجود می آید تقاضا به سمت خرید ارز و نگهداری شخصی آن تغییر می کند؛ به طوری که سال گذشته هم با چنین تقاضایی مواجه بودیم اما امسال رویه برعکس است؛ میزان تقاضا به حداقل رسیده و در عوض عرضه ها تقویت شده اند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: عرضه ارز یا صادرات کالا و خدمات است یا ورود سرمایه.

با این وضعیت تحریم، ورود سرمایه بسیار کم است و صادرات هم در بخش صادرات غیر نفتی انجام می شود؛ یعنی بخش اندکی صادرات نفت وجود دارد که آن هم فقط نیاز کالاهای اساسی را پوشش می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه نجات بازار سرمایه

راه نجات بازار سرمایه