مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 اردیبهشت 1400 ساعت 08:452021-05-07بين الملل

ادعای رویترز درباره پیشنهاد جامع آمریکا


واشنگتن یک پیشنهاد جامع را مطرح کرده است که شامل برداشتن و حذف تحریم ها در بخش های اصلی و کلیدی مثل نفت، گاز و بانکداری است و آمادگی خود را برای کاهش تحریم های مربوط به تروریسم و حقوق بشر اعلام کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، رویترز به نقل از یک دیپلمات اروپایی مدعی شد: واشنگتن یک پیشنهاد جامع را مطرح کرده است که شامل برداشتن تحریم ها در بخش های کلیدی مثل نفت، گاز و بانکداری است.

مقام های اروپایی، ایرانی و آمریکایی روز پنجشنبه گفتند که هنوز شکاف های عمیق و گسترده ای بین واشنگتن و تهران برای از سرگیری پایبندی به مفاد برجام وجود دارد، با این حال یک مقام آمریکایی گفت، احتمال دستیابی به توافق طی هفته های آینده وجود دارد اگر ایران نیز مصمم به دستیابی به توافق باشد.

بر اساس این گزارش یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده در جمع خبرنگاران گفت: آیا این احتمال وجود دارد که شاهد بازگشت مشترک و دوجانبه به مفاد توافق هسته ای طی هفته های آینده باشیم یا یک تفاهم درباره پایبندی دوجانبه؟ بله این احتمال وجود دارد.

وی در ادامه افزود: آیا این محتمل است؟ تنها زمان مشخص خواهد کرد، زیرا همان طور که گفتم؛ این مساله در نهایت یک تصمیم سیاسی است که باید در ایران گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای رویترز درباره پیشنهاد جامع آمریکا

ادعای رویترز درباره پیشنهاد جامع آمریکا