مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 06:252021-05-06بين الملل

سازمان ملل: داعش تسلیحات بیولوژیک روی زندانیان عراقی آزمایش کرده است


شبکه خبری العربیه با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازتیم تحقیقات سازمان ملل برای ارتقای مسوولیت پذیری داعش برای جرایم ارتکابی (یونیتاد) گزارش داد، شبه نظامیان داعشی روی زندانیان در عراق تسلیحات بیولوژیکی آزمایش کرده اند.

- شبکه خبری العربیه با استناد به گزارش سایت قطره و به نقل ازتیم تحقیقات سازمان ملل برای ارتقای مسوولیت پذیری داعش برای جرایم ارتکابی (یونیتاد) گزارش داد، شبه نظامیان داعشی روی زندانیان در عراق تسلیحات بیولوژیکی آزمایش کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، براساس گزارش تیم تحقیقات سازمان ملل متحد، این جرایمی که تروریست های داعشی علیه اقلیت ایزدی در شمال عراق مرتکب شده اند، مصداق جنایت جنگی و نسل کشی است.

همچنین گفته شده است که شبه نظامیان داعشی در 2014تا 2016 علیه غیرنظامیان از تسلیحات شیمیایی استفاده کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازاسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد در سپتامبر 2017 قطعنامه 2379 را به تصویب رساند تا تیم تحقیقات مستقلی برای حمایت از تلاش های داخلی به منظور مسوول کردن داعش در عراق بابت جرایمش در این کشور تشکیل شود.

یونیتاد شواهدی از اقداماتی را جمع آوری، نگهداری و ذخیره کرده است که مصداق جنایت جنگی، جرایم علیه بشریت و نسل کشی به دست گروه تروریستی داعش در عراق است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: داعش تسلیحات بیولوژیک روی زندانیان عراقی آزمایش کرده است

سازمان ملل: داعش تسلیحات بیولوژیک روی زندانیان عراقی آزمایش کرده است