مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 اردیبهشت 1400 ساعت 02:452021-05-05اقتصادي

آیا قیمت نفت تابستان امسال به 80 دلار خواهد رسید؟


قیمتهای نفت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر محدودیت عرضه تولیدکنندگان بزرگ و رشد مصرفی که برای فصل سفرهای تابستانی پیش بینی می شود، - قیمتهای نفت از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون تحت تاثیر محدودیت عرضه تولیدکنندگان بزرگ و رشد مصرفی که برای فصل سفرهای تابستانی پیش بینی می شود، بیش از 30 درصد رشد داشته است هر چند ریسک هایی برای روند صعودی نفت وجود دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، به جدیدترین کانون شیوع ویروس کرونا تبدیل شده و در روزهای اخیر به طور متوالی رکورد روزانه موارد جدید ابتلا را گزارش کرده و این موضوع به تقاضا برای نفت آسیب زده و قیمتها را تحت فشار نزولی قرار داده است.

گروه اوپک پلاس بنا بر اقتضای خود با محدودیت تولید، در بازار نفت مداخله کرد تا فروپاشی تقاضا بر اثر شیوع ویروس کرونا و قرنطینه های مرتبط با آن را جبران کند.

با وجود موفقیت نسبی این گروه در اجرای محدودیت عرضه نفت به منظور جلوگیری از از اشباع سطح ذخایر، پیش از اینکه بازار به طور کامل احیا شود افزایش آمار ابتلا در هند مانع از احیای سریعتر قیمت های نفت شده است.

این امر اوپک پلاس را برای اقدام جهت عمل به انتظارات بازار تحت فشار بیشتری قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا قیمت نفت تابستان امسال به 80 دلار خواهد رسید؟

آیا قیمت نفت تابستان امسال به 80 دلار خواهد رسید؟