مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 10:102021-05-05بين الملل

محکومیت دیپلمات ایرانی در بلژیک به 20 سال حبس


وکیل اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی در بلژیک از پس گرفتن درخواست تجدید نظر اسدی و محکوم شدن او به 20 سال حبس پس از اتهامات مطرح شده علیه او در دادگاهی در بلژیک خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری رویترز، وکلا روز چهارشنبه اعلام کردند که اسدالله اسدی دیپلمات ایرانی که در پی اتهام مطرح شده علیه وی مبنی بر برنامه ریزی برای یک بمب گذاری در فرانسه به 20 سال زندان محکوم شده بود، درخواست تجدید نظر در حکمش را پس گرفت و با این حساب حکم او قطعی شده و حکم زندان درباره اش اجرا خواهد شد.

اسدالله اسدی با ادعای توطئه برای بمب گذاری در تجمع هواداران گروهک منافقین در فرانسه در ژوئن 2018 در نزدیکی پاریس در ماه فوریه به تلاش برای انجام دادن اقدامی تروریستی محکوم شد؛ ادعایی که جمهوری اسلامی ایران به شدت آن را تکذیب کرده است.

ایران تاکید دارد، تمامی مراحل بازداشت اسدی، فرآیند قضایی و صدور حکم اخیر، غیر قانونی و نقض آشکار موازین حقوق بین الملل، به ویژه کنوانسیون 1961 وین در خصوص روابط دیپلماتیک بوده و جمهوری اسلامی ایران آن را به هیچ عنوان به رسمیت نمی شناسد.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه پس از صدور اولیه حکم برای اسدی گفته بود: متاسفانه بلژیک و برخی کشورهای اروپایی، تحت تاثیر فضاسازی معاندانه گروهک تروریستی منافقین در خاک اروپا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکومیت دیپلمات ایرانی در بلژیک به 20 سال حبس

محکومیت دیپلمات ایرانی در بلژیک به 20 سال حبس