مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 اردیبهشت 1400 ساعت 02:502021-05-04فرهنگي

محله به محله با اصفهان


دومین جلد از کتاب «نگین اصفهان» که به تازگی، به قلم محمدحسین ریاحی منتشرشده، به معرفی محله های تاریخی سنبلستان، سرچشمه، شهشهان و محله های پیرامون آن اختصاص دارد.

- ایسنا/اصفهان دومین جلد از کتاب نگین اصفهان که به تازگی، به قلم محمدحسین ریاحی منتشرشده، به معرفی محله های تاریخی سنبلستان، سرچشمه، شهشهان و محله های پیرامون آن اختصاص دارد.

محمدحسین ریاحی، اصفهان شناس و پژوهشگر به ایسنا می گوید: اصفهان محله های مختلف و متعددی دارد که اجزای آن بیانگر تاریخ، فرهنگ و تمدن این شهر است.

به همین دلیل تصمیم گرفتم این محلات را جداگانه معرفی کنم و کار را نیز با محلاتی شروع کردم که نقش مؤثر و درخشانی در شهر داشته اند.

او ادامه می دهد: نخستین جلد از کتاب نگین اصفهان به معرفی محله نقش جهان و شخصیت های تأثیرگذار آن به علاوه آثار هنر معماری و هنرمندان این محله اختصاص داشت و در جلد دوم نیز، تبیین تاریخ نهفته در محلات کهنی مثل محله سرچشمه ، شهشهان ، سنبلستان و محله های پیرامون آن را مورد بررسی قرار داده ام.

به باور ریاحی، محله ها، اجزای مهم تاریخ و سرگذشت شهر اصفهان در ادوار مختلف اند و با بررسی آن ها بخش هایی از تاریخی که شاید برای مردم چندان محسوس و ملموس نباشد و تنها از ورای ژرف نگری نقاب از رخ می کشد، پیش دیدگان همه پدیدار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محله به محله با اصفهان

محله به محله با اصفهان