مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 اردیبهشت 1400 ساعت 13:002021-05-01سياسي

شهردار تهران: انتخابات 1400 شاید سردترین فضای انتخاباتی باشد


70 درصد اقدامات موثری که در شهر انجام می شود به خدمات کارگران در شهر بستگی دارد مانند خدمات آنها در فضای سبز، میادین و آرامستان ها و باید تلاش کنیم که در این شرایط سخت این امر را صرفا به پیمانکاران نسپاریم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، پیروز حناچی روز شنبه در مراسم بزرگداشت روز کارگر به تشریح چگونگی نامگذاری روز کارگر پرداخت و افزود: در اول ماه مِی 1886 در شیکاگو کارگران معترض تجمع می کنند و خواستار کاهش ساعت کار از 14 به 8 ساعت می شوند و این مساله منجر به درگیری پلیس و کارگر می شود و دستگیری تعداد زیادی از کارگران می شود که طی آن پنج نفر از کارگران محکوم به اعدام می شوند و یک نفر قبل از اعدام خودکشی می کند.

وی یادآورشد: این روند و اعتراض سال ها بعد نیز در کشورهای مختلف ادامه پیدا می کند و در کشور ما نیز در سال 1325 در کرمانشاه در اعتراض کارگران 14 کشته و آمار 120 زخمی ثبت شد و این روز به عنوان نماد احقاق حقوق کارگران به یادگار ماند.

حناچی با بیان اینکه خانواده شهرداری تهران با موضوع کارگر اغلب از طرف پیمانکاران مرتبط است، اظهارداشت: ثروتمند شدن شهر منوط به فضای سرمایه گذاری و فضای رونق اقتصادی است که امیدواریم در کشور حادث شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهردار تهران: انتخابات 1400 شاید سردترین فضای انتخاباتی باشد

شهردار تهران: انتخابات 1400 شاید سردترین فضای انتخاباتی باشد