مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 اردیبهشت 1400 ساعت 05:302021-04-27اجتماعي

نگاهی دقیق به گذشته پر رمز و راز مریخ


یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد سیاره مریخ ممکن است در اوایل تاریخ خود دارای یک لایه نازک از ابرهای یخی بوده باشد که این ابرها یک اثر گلخانه ای ایجاد کرده و شرایط را برای جریان آب گرم مناسب ساخته اند.

- یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد سیاره مریخ ممکن است در اوایل تاریخ خود دارای یک لایه نازک از ابرهای یخی بوده باشد که این ابرها یک اثر گلخانه ای ایجاد کرده و شرایط را برای جریان آب گرم مناسب ساخته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، همانطور که در تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط مریخ نورد استقامت ناسا مشاهده می شود، مریخ یک سیاره بیابانی پوشیده از غبار است که هیچ نشانه واضحی از حیات در آن وجود ندارد اما این مریخ نورد در حال کشف منطقه ای است که زمانی دلتایی بوده که از طریق جریان آب تشکیل شده است.

در زمانی که مریخ رودخانه و دریاچه داشت، نور خورشید ضعیف تر از امروز بود و سیاره سرخ یک سوم نور آفتابی که امروزه ما در زمین از آن بهره می بریم ، دریافت می کرد.

با وجود شواهد گسترده به دست آمده از مریخ نوردها در چندین ماموریت، این اطلاعات به دست آمده که آب 3.

7 میلیارد سال پیش در آنجا جریان داشته اما اطلاعات کمی در مورد اینکه مریخ چگونه این آبها را نگهداری کرده و سپس به مرور زمان از دست داده در دسترس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی دقیق به گذشته پر رمز و راز مریخ

نگاهی دقیق به گذشته پر رمز و راز مریخ