مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-04-25پزشكي

تب کریمه کنگو؛ بی خطر در دام، کُشنده برای انسان


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به عنوان یک بیماری بی علامت و بی خطر در دام ها و در عین حال خطرناک و کشنده در انسان یاد کرد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به عنوان یک بیماری بی علامت و بی خطر در دام ها و در عین حال خطرناک و کشنده در انسان یاد کرد.

دکتر مجید همتی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی کشنده مشترک بین انسان و دام است، افزود: این بیماری با وجودی که در دام بدون علامت بوده و صرفا با ایجاد یک تب خفیف دو تا هفت روزه دیده می شود، اما در انسان علائم خطرناک و حتی کشنده ای دارد.

همتی ادامه داد: تب کریمه کنگو در انسان معمولا با تب آغاز می شود و پس از آن علائمی مثل حالت تهوع، بی اشتهایی، اسهال، استفراغ خونی، ضعف و درد شدید عضلانی و خونریزی زیر پوستی بروز می کند که احتمال مرگ در مبتلایان خیلی زیاد است.

رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، ادامه داد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اولین بار در منطقه کریمه اکراین دیده شد و چند سال پس از آن در کنگو شناسایی شد، که با توجه به به همراه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب کریمه کنگو؛ بی خطر در دام، کُشنده برای انسان

تب کریمه کنگو؛ بی خطر در دام، کُشنده برای انسان