مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 12:302021-04-23سياسي

درسی از پاسخ مثبت فائزه هاشمی به مناظره با یک نوجوان!


متأسفانه در کشور ما گفتگو و مفاهمه از طرف بزرگان و هدایتگران به فراموشی سپرده شده و می خواهند با سخن گفتن یک طرفه جامعه را به سویی که می خواهند، - ببرند و برای خود وظیفه قانع کردن طرف مقابل را قائل نیستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ احمد حیدری در یادداشتی نوشت: قرآن کتاب هدایت است و هدایت بر گفتگو استوار.

پیامبران که با حق مطلق در ارتباط بودند و قلوبشان تجلیگاه انوار حق و مأموریتشان خارج کردن انسان ها از ظلمت جهل و گمراهی، در مواجهه با انسان ها از موضع یک همراه، آنان را به گفتگو فرامی خواندند.

خداوند به پیامبرش می فرماید در گفتگو به آنان بگو: إِنَّا أَوْ إِیَّاکُمْ لَعَلی هُدیً أَوْ فی ضَلالٍ مُبین (سبأ/24) (ما یا شما بر هدایت یا گمراهی آشکار هستیم) و راه شناسایی این که کدامین مان بر هدایت و کدامین بر گمراهی است، جز گفتگو و مفاهمه نیست.

در داستان اصحاب شنبه هم که مؤمنان، خطاکاران را با گفتگو به راه حق فرامی خواندند، وقتی با اعتراض اصحاب سکوت و بی تفاوتی مواجه شدند، گفتند: مَعْذِرَهً إِلی رَبِّکُمْ وَ لَعَلَّهُمْ یَتَّقُون (اعراف/114) ما با این گفتگو برای خودمان در پیشگاه خدا عذر داریم و شاید آنان تقوا بورزند 1- متأسفانه در کشور ما گفتگو و مفاهمه از طرف بزرگان و هدایتگران به فراموشی سپرده شده و می خواهند با سخن گفتن یک طرفه جامعه را به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درسی از پاسخ مثبت فائزه هاشمی به مناظره با یک نوجوان!

درسی از پاسخ مثبت فائزه هاشمی به مناظره با یک نوجوان!