مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 اردیبهشت 1400 ساعت 08:202021-04-23بين الملل

تفاهم عراق با 3 کشور غربی برای ساخت راکتورهای هسته ای


سازمان کنترل منابع رادیو اکتیو عراق بر وجود تفاهماتی با سه کشور روسیه، فرانسه و آمریکا برای ساخت راکتورهای هسته ای تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کمال حسین لطیف، رییس سازمان کنترل منابع رادیو اکتیو گفت: کمیته دولتی ساخت راکتورهای هسته ای برای اهداف پژوهشی چندین نشست اولیه برای بررسی داده ها و دستورالعمل های سازمان بین المللی اتمی برای ساخت راکتورها برگزار کرده و در این باره گفت وگوهایی با سفارت روسیه در بغداد انجام شده است.

وی با بیان اینکه دیدارها با طرف روسی منجر به نگارش یادداشت تفاهمی چند بندی برای تسریع در ساخت راکتورها شده است، تاکید کرد همچنین دیداری دیگر با مسئولان سفارت فرانسه در بغداد انجام شد و طی آن، درباره نیاز عراق به راکتورهای هسته ای برای تولید برق گفت وگو شد.

لطیف با اشاره به اینکه بغداد خواهان همکاری مشترک با فرانسه و اتحادیه اروپا برای تقویت توانمندی هسته ای عراق در زمینه کاربردهای صلح آمیز است، اظهار داشت: طرف فرانسوی مشتاق همکاری با عراق در زمینه استفاده صلح آمیز انرژی هسته ای است و ما منتظر حصول موافقت کامل برای اطلاع از جزییات این همکاری هستیم.

وی ادامه داد: ما همچنین درخواست دیدار با مسئولان مربوطه امریکا را مطرح کردیم که به زودی هیات عالی رتبه دولتی در این باره دیدارهایی انجام خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تفاهم عراق با 3 کشور غربی برای ساخت راکتورهای هسته ای

تفاهم عراق با 3 کشور غربی برای ساخت راکتورهای هسته ای