مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 11:402021-04-22اقتصادي

آغاز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزای دانشجو، محمد پیرورام، عضو هیات مدیره گروه دارویی اکتوور با اعلام این خبر افزود: از چند ماه قبل با همکاری شرکت سازنده واکسن اسپوتنیک، - با ورود محموله بانک سلولی واکسن اسپوتنیک وی به کشور، تا یک ماه آینده ایران به قطب تولید مشترک این واکسن در منطقه تبدیل خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزای دانشجو، محمد پیرورام، عضو هیات مدیره گروه دارویی اکتوور با اعلام این خبر افزود: از چند ماه قبل با همکاری شرکت سازنده واکسن اسپوتنیک، تجهیزات و امکانات مورد نیاز کشت بانک سلولی و تهیه واکسن اسپوتنیک وی در کشور فراهم شد و امروز با ورود محموله بانک سلولی این واکسن از کشور روسیه از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی، عملیات ساخت و تولید واکسن مشترک با روسیه آغاز خواهد شد.

پیرورام گفت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید واکسن و دسترسی مردم شریف ایران به واکسنی با درجه کیفی بالا و استاندارد های بین المللی به زودی در بزرگترین مجموعه داروسازی خصوصی ایران، گروه دارویی اکتوور و برای اولین بار در خاورمیانه، واکسن اسپوتنیک وی به همت جوانان نخبه این مجموعه تولید خواهد شد.

وی بهره گیری از پیشرفته ترین تجهیزات کشت سلولی و تولید واکسن و دارو های بیولوژیک، از جمله تنها بیوراکتور های یک بار مصرف (single-use) کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران

آغاز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی در ایران