مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 اردیبهشت 1400 ساعت 05:052021-04-22اجتماعي

آغاز فصل پرطراوت برداشت گل محمدی در میمند فیروزآباد


از ابتدای اردیبهشت ماه، کار برداشت گل محمدی هوای میمند فیروزآباد را عطرآگین می کند و هم زمان کارگاه های سنتی و صنعتی مختلف گلاب گیری نیز در گوشه و کنار این شهر فعالیت خود را شروع می کنند.

- میمند فیروزآباد با شکوفا شدن گل محمدی، حال و هوای بهشتی به خود می گیرد و این گل خوشبو هوای شهر را عطرآگین کرده و مشام هر رهگذری را نوازش می دهد که انباشت گل محمدی در بازارچه های محلی در این فصل، جلوه زیبا و چشم نوازی را در ذهن مردم به جای می گذارد.

برداشت گل محمدی از صبح زود و قبل از طلوع آفتاب و در هوای خنک بامدادی شروع و باید تا قبل از گرم شدن هوا انجام شود و بلافاصله بعد از پشت سر گذاشتن این مراحل به مراکز خرید یا کارگاه های عرق گیری انتقال یابد، زیرا گرم شدن هوا گل های چیده شده را پژمرده و فعالیت تخمیری در گل که اغلب روی هم انباشته و فشرده می شوند، را افزایش می دهد.

گل محمدی پس از باز شدن، دوام کمی روی شاخه دارد و در صورت تأخیر طی 24 ساعت رنگ آن به سفیدی گراییده و می ریزد و تأخیر زمان برداشت، باعث افت شدید کیفیت گلاب و اسانس استحصال شده می شود.

 گل محمدی تولید شده در فیروزآباد به خصوص شهر میمند از معطرترین نوع این گل در دنیا به حساب می آید و مشتریان خاص خود را در جای جای کشور و جهان دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فصل پرطراوت برداشت گل محمدی در میمند فیروزآباد

آغاز فصل پرطراوت برداشت گل محمدی در میمند فیروزآباد