مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 17:252021-04-21سياسي

تأکید ظریف بر امنیت و ثبات در مرزهای ایران و پاکستان


وزیر امور خارجه در دیدار همتای پاکستانی امنیت و ثبات در مرزهای ایران و پاکستان را عنصر کلیدی در بهبود وضعیت مرزنشینان، مقابله با جرایم سازمان یافته و جلوگیری از مهاجرت های غیرقانونی خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه مشترکات فرهنگی دو کشور را نشان می دهد.

وزیر امور خارجه کشورمان افتتاح گذرگاه مرزی پیشین - مند بین دو کشور که سومین گذرگاه مرزی بین ایران و پاکستان محسوب می شود، را نشانه عزم طرفین برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری برشمرد و ابراز امیدواری کرد با  امضای یادداشت تفاهم همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان برای ایجاد بازارچه های مرزی در طول مرز دو کشور ، این بازارچه های مرزی هرچه زودتر اجرایی شود.

  ظریف تاکید کرد: با وجود سه گذرگاه رسمی مرزی و ایجاد شش بازارچه مرزی، تجارت دو سوی مرز رونق می گیرد و بر وضعیت مردم منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه کشورمان خواستار ارتقای همکاری های کنسولی و معاضدت های قضایی بین دو کشور شد و افزود: این همکاری ها شرایط  اتباع دو کشور در کشور مقابل را بهبود خواهد بخشید و ارتباطات مردمی بین دو کشور را تقویت خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید ظریف بر امنیت و ثبات در مرزهای ایران و پاکستان

تأکید ظریف بر امنیت و ثبات در مرزهای ایران و پاکستان