مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 10:202021-04-21بين الملل

دولت فدرال استرالیا چهار توافق با ایران، چین و سوریه را لغو کرد


دولت فدرال استرالیا چهار توافق ایالت ویکتوریای این کشور با ایران، چین و سوریه را به بهانه ناسازگاری این توافقات با «روابط و سیاست خارجی استرالیا» لغو کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های استرالیایی از اقدام دولت فدرال این کشور در لغو چهار توافق ایالت ویکتوریا با کشورهای ایران، خبر داد، دولت فدرال استرالیا برای اولین بار با استفاده از اختیارات جدیدی که به این دولت اعطا شده است، توافق های دولت محلی ویکتوریا با ایران، چین و سوریه را لغو کرد.

طبق اختیارات جدید اعطایی به دولت فدرال، این دولت می تواند توافقات امضا شده دولت های ایالتی، نهادهای دولتی، شوراهای محلی و دانشگاه های استرالیا با کشورهای و نهادهای خارجی را لغو کند.

دو توافق از مجموع این چهار توافق لغو شده از سوی دولت فدرال استرالیا، مربوط به توافق دولت محلی ویکتوریا با چین در زمینه ابر پروژه جاده و کمربند (راه ابریشم جدید) است.

وبگاه استرالیایی ای بی سی نت هشدار داد: این اقدام (دولت فدرال استرالیا) ریسک ایجاد یک تنش تازه در روابط با پکن را به دنبال دارد .

طرح یک جاده و یک کمربند (راه ابریشم جدید) چین، یک پروژه زیرساختی بزرگ است که ساخت بنادر، خطوط انتقال لوله، خطوط ریلی و بزرگراه ها از کشورهای آسیایی تا اروپایی را در بر می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت فدرال استرالیا چهار توافق با ایران، چین و سوریه را لغو کرد

دولت فدرال استرالیا چهار توافق با ایران، چین و سوریه را لغو کرد