مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 07:202021-04-21سياسي

خطر سیاست ورزی تنزّل یافته


موفقیت برخی کاندیداهای نادرست، تدریجا مسلکی را در سیاست ایرانی باب کرده است که در آن، به جای آنکه افراد توانمندی های خود را با الزامات و صلاحیت های یک مسئولیت سنجیده و در صورت تطابق وارد میدان شوند، - محمدامین باقری کنی، پژوهشگر هسته بازاریابی سیاسی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در یادداشتی نوشت: نگاهی به انتخابات های ریاست جمهوری در ادوار مختلف نشان می دهد، علی رغم همه تمهیدات نظارتی، برخی نامزدهای ریاست جمهوری از صلاحیت های لازم برای احراز این سمت برخوردار نبوده اند.

این امر، زمانی اهمیت بیشتری می یابد که برخی از همین کاندیداهای نادرست، توانسته­ اند با جلب آراء عموم، بر مسند ریاست جمهوری تکیه زنند.

از این رو، بخشی از سیاست معاصر این مرز و بوم، گره خورده به سیاست بازان نااهلی است که بدون داشتن صلاحیت های لازم از همه فیلترهای نظارتی و انتخابی، گذشته و بر مسند قدرت تکیه زده اند.

موفقیت این کاندیداهای نادرست، تدریجا مسلکی را در سیاست ایرانی باب کرده است که در آن، به جای آنکه افراد توانمندی های خود را با الزامات و صلاحیت های یک مسئولیت سنجیده و در صورت تطابق وارد میدان شوند، شاخص ها و صلاحیت های لازم برای احراز آن سمت را بر اساس موجودیت خود تحدید کرده و تقلیل داده­ اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر سیاست ورزی تنزّل یافته

خطر سیاست ورزی تنزّل یافته