مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 اردیبهشت 1400 ساعت 04:052021-04-21اقتصادي

افزایش کوچ ماشینی عشایر/ کوچ زمینی باید احیاء شود


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: کوچ ماشینی یکی از دلایل ورود زودهنگام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی بوده به طوریکه کوچ ماشینی عشایر نزدیک به 15 سال است که افزایش پیدا کرده است.

- ایسنا/همدان رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر گفت: کوچ ماشینی یکی از دلایل ورود زودهنگام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی بوده به طوریکه کوچ ماشینی عشایر نزدیک به 15 سال است که افزایش پیدا کرده است.

جواد زنگنه در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با کمک ستاد کوچ، زمان کوچ عشایر تنظیم و مشخص شده است و عشایر باید تقریباً از 30 فروردین از عرصه های مرتعی مناطق قشلاقی خارج و در تاریخ 20 اردیبهشت تا یکم خردادماه وارد عرصه های مناطق ییلاقی شوند.

وی تصریح کرد: اگر زمان کوچ و چرای دام عشایر در عرصه های مرتعی رعایت نشود و یا دام خارج از ظرفیت وارد مراتع شود، طبق تبصره (2) ماده 47 و 44 قانون حفاظت از بهره برداری جنگل ها و مراتع با افراد خاطی برخورد می شود.

وی کوچ ماشینی را یکی از دلایل ورود زودهنگام عشایر به مراتع مناطق ییلاقی عنوان کرد و افزود: کوچ ماشینی عشایر نزدیک به 15 سال است که افزایش پیدا کرده است.

زنگنه ادامه داد: کوچ پیاده یا کوچ زمینی بین یک ماه تا 45 روز طول می کشد در حالیکه کوچ ماشینی یک روزه صورت می گیرد و عشایر دام خود را با کامیون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش کوچ ماشینی عشایر/ کوچ زمینی باید احیاء شود

افزایش کوچ ماشینی عشایر/ کوچ زمینی باید احیاء شود