مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 10:052021-04-20اقتصادي

مصوبه مجلس برای سربازان اجرایی شد/افزایش حقوق سرباز وظیفه از اردیبهشت


نمایندگان مجلس یازدهم در جریان بودجه سال جاری،4 برابر شدن حقوق سربازان را مصوب کردند؛ امروز ستاد کل نیروهای از اجرایی شدن این افزایش حقوق خبر داد.

- گروه پارلمانی خبرگزاری فارس: نمایندگان میانگین حقوق سربازان از 440 هزار تومان در سال 1399 به یک میلیون و پانصد هزار تومان در سال جاری افزایش یافته و در حال حاضر حداقل حقوق پرداختی به کارکنان موصوف در مناطق عادی 1 میلیون و 50 هزار تومان و حداکثر آن چهار میلیون تومان در مناطق عملیاتی می باشد.

بر این اساس به کارکنان وظیفه متأهل و کارکنان وظیفه نخبه حقوق معادل 100 درصد مبنای قانون خدمت وظیفه عمومی پرداخت می گردد که حداقل آن در مناطق عادی 2 میلیون تومان و در سایر مناطق نیز علاوه بر حقوق، فوق العاده ها نیز به آن اضافه می گردد.

* اضافه کردن حقوق سربازان از محل درآمدهای هدفمندی پنجم بهمن ماه سال گذشته بود که در جریان بررسی جدول مصارف تبصره 14 بودجه 1400 ، کمیسیون تلفیق با اضافه کردن یک ردیف به آن افزایش حقوق سربازان را از محل درآمدهای هدفمندی یارانه ها کلید زد.

بر اساس ماده 49 و 50 قانون خدمت وظیفه عمومی  مصوب 1387 ، دولت موظف به پرداخت 60 الی90 درصد حقوق پایوران به سربازان مجرد و متاهل است اما هر ساله به دلایل کمبود منابع معتبر ستاد نیروهای مسلح امکان پرداخت چنین مبلغی را نداشته است و به این تر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه مجلس برای سربازان اجرایی شد/افزایش حقوق سرباز وظیفه از اردیبهشت

مصوبه مجلس برای سربازان اجرایی شد/افزایش حقوق سرباز وظیفه از اردیبهشت