مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 فروردین 1400 ساعت 05:052021-04-20اقتصادي

خسارت شدید سرمای بهاره به قطب پسته استان فارس


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از وقوع سرمای بهاره در اواسط فروردین ماه در این شهرستان خبر داد و گفت: این رویداد جوی، بیش از 1200 میلیارد ریال خسارت به جای گذاشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از نی ریز، علیرضا بصیری با بیان اینکه سطح زراعی و باغی شهرستان بیش از 25 هزار هکتار است، بیان کرد: بر اثر سرمازدگی اخیر به طور میانگین خسارت 40 درصدی به باغات و خسارت 20 درصدی به زراعت این شهرستان وارد شده که عمده آن مربوط به محصول پسته با سطح زیر کشت 11 هزار هکتار بوده است.

وی اظهار کرد: هر چند در سال زراعی جدید بیش از 55 درصد محصولات کشاورزی شهرستان با تلاش کارشناسان بیمه زیر پوشش قرار گرفته، ولی به دلیل تغییرات اقلیمی و احتمال وقوع مخاطرات متعدد از جمله سرمازدگی لازم است سایر بهره برداران نیز نسبت به این امر کوشا باشند تا زیان ناشی از آن را کاهش داده و از مزایای بیمه محصولات برخوردار شوند.

آموزش زنان روستایی در نی ریز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: در سال گذشته بالغ بر هزار نفرساعت در قالب 64 کارگاه آموزشی آموزش های حضوری مختلف کشاورزی در این شهرستان به اجرا در آمد.

بصیری با بیان اینکه 500 نفر از زنان روستایی در 10 صندوق اعتبارات خرد این شهرستان عضویت دارند، اظهار کرد: در سال 1399 و به منظور افزایش دسترسی این زنان روستایی کم درآمد به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت شدید سرمای بهاره به قطب پسته استان فارس

خسارت شدید سرمای بهاره به قطب پسته استان فارس