مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 05:502021-04-19پزشكي

کار کادر درمان بعد از زدن واکسن آسوده تر شد؟


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص تصور برخی از مردم که گمان می کنند کادر درمان بعد از زدن واکسن با خیال آسوده تر کار می کنند و فشاری را تحمل نخواهند کرد، - ایسنا/گلستان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص تصور برخی از مردم که گمان می کنند کادر درمان بعد از زدن واکسن با خیال آسوده تر کار می کنند و فشاری را تحمل نخواهند کرد، گفت: اولاً هنوز تمامی کادر درمان واکسن دریافت نکردند؛ ثانیاً ایمنی واکسن 100 درصد نیست و حدود 80 تا 90 درصد ایمنی می دهد و استفاده از ماسک و گان همچنان ضروری است.

زمانی می توان اثرگذاری کامل واکسن را دید که 70 درصد جمعیت واکسینه شده باشند و زنجیره انتقال شکسته شود؛ در این صورت رفته رفته شمار بیماران بستری کاهش و به دنبال آن فشار کاری پرستاران هم کاهش می یابد.

سراج الدین عارف نیا در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سفرها، دورهمی ها و دیدوبازدیدهای نوروزی باعث شد که با روند صعودی شیوع کرونا و پیک چهارم این بیماری در گلستان مواجه شویم.

میزان بستری هایی که در پیک چهارم کرونا در استان داریم حدود یک و نیم برابر بیشتر از پیک دوم و سوم است.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش فزاینده شمار بستری ها خصوصاً در شهرهای بندرگز، کردکوی، گرگان و مینودشت، ویروس جهش یافته در تمام جامعه پخش شده و ممکن است در هر کجا و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کار کادر درمان بعد از زدن واکسن آسوده تر شد؟

کار کادر درمان بعد از زدن واکسن آسوده تر شد؟