مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 فروردین 1400 ساعت 02:452021-04-18پزشكي

چگونه بدانیم افسرده ایم/ راه های دور ماندن از افسردگی


برای جلوگیری از افسردگی، شرکت در کارهای گروهی و قرار گرفتن در معرض نور خورشید را در برنامه روزانه خود بگذارید.

- طیبه مختاریان، در گفتگو با خبرنگار مهر ، افزود: افسردگی روی فکر، عمل و احساسات تأثیرات مخربی دارد، علت به وجود آمدن افسردگی در اشخاص بر حسب سن، جنس و شرایط بیولوژیک آنها متفاوت است.

وی به علائم افسردگی اشاره کرد و ادامه داد: خستگی، عدم تمرکز، اختلال خواب، اختلال اشتها، کاهش میل جنسی، کاهش کیفیت و توان تصمیم گیری، اجتناب از ملاقات با دیگران و گوشه گیری، اختلال عملکرد در محیط کار و خانواده، خلق بی قرار و عدم لذت در زندگی از جمله مواردی است که اگر فرد دوهفته دچار این وضعیت باشد بی شک در حال تجربه افسردگی است.

این روانشناس تصریح کرد: افسردگی می تواند روی ساختار مغز نیز تأثیر بگذارد، در تصویر برداری مغزی از افراد افسرده، نشان داده شده که لوب فرونتال و هیپوکامپ کوچک می شود و پایانه های عصبی تغییر حجم می دهند، رشته های عصبی در قسمتی که مربوط به خاطرات خوب و پاداش است، کاهش یافته و برعکس، در رفتارهای تنبیه و منفی افزایش خواهد یافت.

مختاریان اضافه کرد: در برخی موارد ما به صورت ارادی افسردگی را انتخاب نمی کنیم، مثلاً فردی که تمام تلاشش را کرده و افسردگی او بهبود نیافته، برای خود نسخه می پیچید تا خود را درمان کند، موفق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه بدانیم افسرده ایم/ راه های دور ماندن از افسردگی

چگونه بدانیم افسرده ایم/ راه های دور ماندن از افسردگی