مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 15:552021-04-18اقتصادي

درخواست 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تهیه نهاده های کشاورزی


وزارت جهاد به منظور تأمین منابع مالی لازم جهت تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی به ویژه کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی در سال جاری، خواستار اختصاص مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، به منظور تأمین منابع مالی لازم جهت تهیه و تدارک نهاده های کشاورزی به ویژه کودهای مورد نیاز بخش کشاورزی در سال جاری، خواستار اختصاص مبلغ 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان متولی این امر شده است.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی که مسئولیت تأمین و تدارک نهاده های کشاورزی به ویژه کودهای شیمیایی را برعهده دارد، بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده سازمان حسابرسی و طبق گزارش های حسابرسی ویژه تا پایان سال 1398، حدود 23 هزار میلیارد ریال از دولت بستانکار می باشد.

همچنین این شرکت در سال 1399 نیز بابت توزیع و فروش 2186 تن انواع کودهای شیمیایی یارانه ای به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی (که مبلغی بالغ بر 8,500 میلیارد ریال می باشد) صرفاً مبلغ 2,965 میلیارد ریال یارانه دریافت کرده است.

بر این اساس، شرکت یاد شده بابت عملکرد سال 1399 بیش از 5,535 میلیارد ریال و در مجموع بابت عملکرد تأمین و تدارک کودهای یارانه ای طی سال های اخیر، بیش از 28 هزار میلیارد ریال مطالبات یارانه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تهیه نهاده های کشاورزی

درخواست 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای تهیه نهاده های کشاورزی