مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 11:302021-04-18سياسي

نقل و انتقالات خودرو در دفتر اسناد رسمی انجام شود/100 دفتر اسناد رسمی در قم فعال است


رییس کانون سردفتران و دفتریاران استان قم گفت: برخی افراد در جامعه سعی دارند انتقال سند خودرو را امری اختیاری تلقی کنند در حالی که براساس قانونی که توسط قوه قضاییه مصوب شده این امر باید در دفتر ثبت اسناد به صوت اجباری انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، محمدرضا محامد ظهر امروز در نشست خبری که در کانون سردفتران و دفتریاران قم برگزار شد، اظهار کرد: ثبت اسناد منقول و غیر منقول موجب امنیت روانی مردم و جامعه می شود.

وی با بیان اینکه ثبت اسناد موجب کاهش سوءظن ها می شود و پیشگیری از وقوع دعاوی و جرایم را به دنبال دارد، تصریح کرد: دفاتر اسناد ثبت رسمی با پیشینه 100 سال در ایران فعالیت دارد و در طول این مدت زمان نسبت به ثبت اسناد با هدف کاهش منازعات اقدام کرده است.

رییس کانون سردفتران و دفتریاران قم در ادامه یکی از مباحث چالش برانگیز در جامعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: برخی افراد در جامعه سعی دارند انتقال سند خودرو را امری اختیاری تلقی کنند در حالی که براساس قانونی که توسط قوه قضاییه مصوب شده این امر باید در دفتر ثبت اسناد به صوت اجباری انجام شود.

وی با اشاره به هزینه های انتقال سند به عنوان دیگر چالشی که در جامعه بوجود آمده اشاره و بیان کرد: بخشی از هزینه های دریافت شده در دفاتر ثبت به عنوان یکی از منابع درآمدی دولت در ق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقل و انتقالات خودرو در دفتر اسناد رسمی انجام شود/100 دفتر اسناد رسمی در قم فعال است

نقل و انتقالات خودرو در دفتر اسناد رسمی انجام شود/100 دفتر اسناد رسمی در قم فعال است