مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 فروردین 1400 ساعت 10:452021-04-18اقتصادي

مجوز ورود به فاز انسانی واکسن کرونا پایان بهار اخذ می شود


مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه با اشاره به مراحل موفق ساخت واکسن توسط محققان ایرانی گفت: مجوز ورود به فاز انسانی واکسن کرونا پایان بهار اخذ می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، رامین رادمنش ظهر یکشنبه در کنفرانس خبری افتتاح خط ویال تزریقی شرکت داروسازی اسوه اظهار داشت: حتی یک برگ از 420 صفحه پرونده این واکسن دانش فنی خارجی نبوده و کامل در ایران صورت گرفته است.

رادمنش گفت: از سلول و ویروس و معتبر سازی ویروس و سلول شروع کردیم و نمونه از اولین بیمار در سال 99 توسط محققان جدا شده و تعیین اختصاص ها صورت گرفته و بانک سازی شده و سپس ویروس را غیر فعال سازی کرده ایم چرا که ویروس فعال دارای آسیب زایی است.

مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه با بیان اینکه علاوه بر بهینه سازی روش کشت، بومی سازی توسط متخصصان شرکت های دانش بنیان که در این شتاب دهنده مستقر هستند انجام شده است گفت: در این خصوص یک کار تیمی بسیار گسترده میان 20 نفر از پزشکان، دامپزشکان، متخصصان علوم پایه، ایمنولوژیست، بیوشیمیست، مهندسی شیمی و ویروس شناس ها صورت گرفته و شاید مستند سازی این جریان تیمی الگویی باشد که با دیسیپلین های مختلف علمی و فناوری در حال کار هستند.

وی عنوان داشت: هم اکنون در مراحل پایانی فاز حیوانی واکسن هستیم و آزمایش ها در میمون ها و موش و رت به خوبی انجام شده و در میمون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجوز ورود به فاز انسانی واکسن کرونا پایان بهار اخذ می شود

مجوز ورود به فاز انسانی واکسن کرونا پایان بهار اخذ می شود