مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 13:152021-04-17سياسي

اوکراین چگونه هواپیمای مسافربری مالزی را سرنگون کرد


هواپیمای بویینگ 777 خطوط هوایی مالزی در سال 2014 میلادی و در میانه درگیری های شرق اوکراین، هدف اصابت موشک قرار گرفت و همه 298 مسافر آن، قربانی شلیک سامانه پدافندی شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبر گزاری فارس، اولکسی دانیلوف دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین، هفته گذشته در گفت وگویی با روزنامه کانادایی گلوب اند میل ، بدون ارائه سند یا مدرکی ادعا کرد که شلیک سامانه پدافندی ایران در روز 18 دی سال 98 به سوی پرواز 752 شرکت هواپیمایی اوکراین، عمدی بوده است.

وی همچنین به نقل از علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران، نقل قول هایی را مطرح کرد که بلافاصله کذب بودن آن آشکار شد.

سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، اظهارات منتسب به دانیلوف را رد کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران صراحتاً اعلام نموده که حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، غیر عمدی و ناشی از خطای انسانی بوده است .

کیوان خسروی با اشاره به سفر دبیر شورای دفاع و امنیت ملی اوکراین به ایران در اواخر بهمن ماه سال98 و در مقطعی که وی از سوی کشورش مسؤول پیگیری پرونده سقوط هواپیما بوده، اظهار داشت: در جلسه مشترک دانیلوف با دریابان شمخانی که نمایندگان سازمان هواپیمایی دو کشور هم حضور داشتند، توضیحات فنی جامعی به وی ارائه شد و بر غیر عمدی بودن این حادثه تلخ که ناشی از خط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین چگونه هواپیمای مسافربری مالزی را سرنگون کرد

اوکراین چگونه هواپیمای مسافربری مالزی را سرنگون کرد