مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 12:152021-04-17بين الملل

پایان نشست ایران و 1+4


نشست مشترک معاونان و وزیران خارجه ایران و 1+4 پس از یک ساعت و نیم پایان یافت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، این نشست درباره چشم انداز بازگشت آمریکا به برجام و چگونگی اطمینان یافتن از اجرای کامل و موثر برجام توسط تمامی طرف های برجام و نیز چگونگی ادامه مسیر انجام شد.

حاضرین در این نشست به بررسی روند گفت وگوها در روزهای گذشته پرداخته و گزارش گروه های کارشناسی در خصوص حوزه های تحریم و هسته ای را دریافت کردند.

در این نشست مقرر شد گفت وگوهای دو و چندجانبه و همچنین رایزنی های فنی در روزهای آینده ادامه یافته و در صورت نیاز کمیسیون مشترک بار دیگر تشکیل جلسه دهد.

مذاکرات ایران و 1+4 که با حضور غیرمستقیم هیات آمریکایی انجام می شود از روز پنج شنبه هفته گذشته در گرند هتل وین آغاز شد و رایزنی ها به طور چند جانبه و دو جانبه و نیز در سطوح کارشناسی و سیاسی ادامه یافت.

موضوعات در دو کارگروه هسته ای و تحریم ها دنبال می شوند.

گفتنی است که دیپلمات های اروپایی بین هیات ایرانی و هیات آمریکایی به ریاست رابرت مالی که نماینده ویژه رییس جمهور آمریکا در این مذاکرات است، در حال آمد و شد هستند.

مقامات ایرانی اعلام کردند که در مذاکرات اخیر بر این مساله تمرکز داشتند که لیستی از تحریم هایی که باید از سوی آمریکا برداشته شود تهیه و مورد توافق قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان نشست ایران و 1+4

پایان نشست ایران و 1+4