مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 09:252021-04-17اقتصادي

حد نصاب سهام در صندوق های با درآمد ثابت به 9 درصد رسید


مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، از افزایش حد نصاب سهام در صندوق های با درآمد ثابت به 9 درصد رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از سازمان بورس و اوراق بهادار، میثم فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موضوع حدنصاب الزامی خرید سهام صندوق های با درآمد ثابت در سال 1400 گفت: به طور کلی قرار بر این بود، صندوق هایی که حد نصاب زیر 15 درصد سهام دارند، در اسفند ماه 3 درصد سهام بخرند و در سال 1400 در هر فصل هم 3 درصد به صورت پلکانی به حدنصابات سهام اضافه کنند.

وی افزود: برخی صندوق های با درآمد ثابت نوع دوم هستند که این صندوق ها هیچ اجباری برای خرید این 15 درصد سهام ندارند.

برخی از صندوق ها نوع دوم بوده و مشمول این ابلاغیه نمی شدند که با توجه به محاسبات انجام شده در بازار، صندوق های درآمد ثابت تقریباً باید 7 هزار و 500 میلیارد تومان سهام تا آخر 1399 می خریدند که همه به خصوص صندوق های بزرگ بازار این کار را انجام دادند، حتی می توانیم بگوییم، 3 تا 4 صندوق اول بازار، بیش از سهم خودشان هم حتی سهم خریداری کردند.

به گفته وی، روال به این صورت بود، صندوق ها باید در فروردین ماه 3 درصد از خالص ارزش دارایی های خود را سهم بخرند، در فصل های بعدی هم 3 درصد خریداری کنند تا به 15 درصد برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حد نصاب سهام در صندوق های با درآمد ثابت به 9 درصد رسید

حد نصاب سهام در صندوق های با درآمد ثابت به 9 درصد رسید