مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 09:052021-04-17اقتصادي

یک سال زحمت کشاورزان در کیسه یک روز دلالان


امسال به علت کاهش 70 درصدی تولید محصول نوبرانه گوجه سبز در ابرکوه، این محصول قیمتی باور نکردنی داشته است ولی در این میان تنها جیب دلالان از زحمت های یک ساله کشاورزان ابرکوهی پر می کنند.

- برداشت میوه ی نوبرانه گوجه سبز در شهرستان ابرکوه تقریباً از بعد ایام تعطیل نوروز در ابرکوه آغاز شده و قریب 30 روز ادامه خواهد داشت؛ محصولی که در طول 365 روز سال با مراقبت های کشاورزان خطر نابودی به وسیله آفات، سرمازدگی، گرمازدگی، طوفان و سایر عوامل آسیب زا را پشت سر گذاشته و امروز که موعد برداشت و جبران این همه تلاش است، سود زیادی نصیب کشاورزش نمی شود.

قیمت این نوبرانه که به گفته ی سرپرست جهاد کشاورزی ابرکوه شاهد کاهش 70 درصدی برداشت در سال جاری بوده، از سوی غرفه داران میادین میوه و تره بار، دلالان و واسطه گران بسیار بالا تعیین شده ولی در این میان کشاورز نه در تعیین قیمت و نه در برخورداری از آن هیچ نقشی ندارد و در مقابل مجبور است به خاطر نداشتن محل مناسبی برای نگهداری محصول و جلوگیری از نابودی، آن را به قیمت های بخس دلالان، بفروشد.

داستان تلخ حضور واسطه گران و دلالان که سال های زیادی است یک بی عدالتی بزرگ را در حوزه کشاورزی شهرستان ابرکوه به ویژه برای محصولات گوجه سبز و زردآلو رقم زده است، همچنان ادامه دارد و تاکنون راهکار مناسبی برای کاهش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک سال زحمت کشاورزان در کیسه یک روز دلالان

یک سال زحمت کشاورزان در کیسه یک روز دلالان