مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 07:152021-04-17اقتصادي

تقویت تشکل های بخش کشاورزی اصلی ترین راهکار کنترل بازار میوه و حذف واسطه ها


مدیرعامل اتحادیه سراسری باغبانی ایران با اشاره به لزوم تقویت تشکل های بخش خصوصی، گفت: این مساله از اصلی ترین راهکارهای کنترل بازار میوه و حذف واسطه هاست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی، کمال یداللهی با اشاره به تفاوت قیمتی میوه و محصولات باغبانی از مزرعه تا بازار، گفت: متاسفانه این اختلاف قیمت بسیار چشمگیر است و هر سال نیز تکرار می شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهم ترین راهکارها در این زمینه، تقویت تشکل های بخش کشاورزی است بدین ترتیب که بهتر است دولت تسهیلاتی را که آخر هر سال برای تنظیم بازار میوه شب عید، اختصاص می دهد، زمان برداشت محصول در اختیار تشکل ها قرار دهد تا آنها میوه کشاورز را با قیمت مناسبی خریداری و در زمان عرضه نیز مستقیم عرضه خواهد شد و واسطه ها از این میان حذف می شوند.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح از اواخر سال 1399 شروع شده به کاهش قیمت میوه کمک می کند، افزود: ارگان های دولتی و نظامی در این زمینه به سازمان مرکزی تعاون روستایی کمک کرده اند و اماکنی را که داشتند برای ایجاد غرفه در اختیار تعاون روستایی و تشکل های بخش کشاورزی قرار دادند.

یداللهی با اشاره به خرید توافقی محصولاتی مانند پیازو سیب زمینی نیز گفت: در زمان تولید مازاد این محصولات نیز تشکل ها کنار کشاورزان بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت تشکل های بخش کشاورزی اصلی ترین راهکار کنترل بازار میوه و حذف واسطه ها

تقویت تشکل های بخش کشاورزی اصلی ترین راهکار کنترل بازار میوه و حذف واسطه ها