مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 فروردین 1400 ساعت 06:352021-04-17پزشكي

مادران باردار در 3 ماهه اول و سوم روزه نگیرند


مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادران باردار در سه ماهه اول و سوم بارداری نباید روزه بگیرند و روزه داری در سه ماهه دوم حاملگی هم منوط به نظر پزشک مربوطه است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر گروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مادران باردار در سه ماهه اول و سوم بارداری نباید روزه بگیرند و روزه داری در سه ماهه دوم حاملگی هم منوط به نظر پزشک مربوطه است.

دکتر زهرا اباصلتی اظهار کرد: در 3 ماهه اول بارداری به ویژه 8 هفته نخست بارداری که سلول های مغزی جنین در حال شکل گیری است، روزه داری به خصوص در ایامی که ساعات آن طولانی است و به حدود 16 ساعت می رسد، ممکن است صدمات جبران ناپذیری به رشد جنین بزند.

وی اضافه کرد: در سه ماهه سوم بارداری نیز بخش عمده ای از انرژی جنین از قند خون مادر تأمین می شود و روزه داری با ایجاد ترکیبات کتونی حاصل از سوخت چربی های بدن برای تأمین انرژی می تواند به سیستم عصبی جنین لطمه بزند؛ بنابراین در سه ماه اول و سوم بارداری روزه گرفتن توصیه نمی شود .

مدیرگروه بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روزه داری در سه ماهه دوم حاملگی هم منوط به نظر پزشک مربوطه است، خاطرنشان کرد: در سه ماهه دوم بارداری با نظر پزشک و متخصص تغذیه اگر مادر کم وزن نباشد، جنین رشد خوبی داشته باشد، فشار خون مادر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مادران باردار در 3 ماهه اول و سوم روزه نگیرند

مادران باردار در 3 ماهه اول و سوم روزه نگیرند