مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 05:352021-04-16اجتماعي

فرونشست خطرساز در دشت های اصفهان/ لزوم تعریف طرح احیا برای گاوخونی


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نرخ فرونشست زمین در برخی دشت های استان را در طول یک سال، بین 15 تا 18 سانتیمتر اعلام کرد و از سازمان محیط زیست خواست طرحی برای احیای تالاب گاوخونی تهیه کند؛ - ایسنا/اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نرخ فرونشست زمین در برخی دشت های استان را در طول یک سال، بین 15 تا 18 سانتیمتر اعلام کرد و از سازمان محیط زیست خواست طرحی برای احیای تالاب گاوخونی تهیه کند؛ پیش از آن که این تالاب، تبدیل به کانون بزرگ گرد و غبار شود و پنج استان کشور را درگیر کند.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با ایسنا، یکی از اثرات خشکسالی در استان را فرونشست زمین اعلام و اظهار کرد: در چندسال اخیر دشت های برخوار_اصفهان، گلپایگان، دامنه_داران، کاشان، اردستان، مهیار و شهرضا با پدیده فرونشست زمین مواجه شده اند.

وی با اشاره به مطالعاتی که سال گذشته شرکت آب منطقه ای اصفهان بر روی چاه های پیزومتری انجام داد، گفت: براساس این مطالعه بین یک و نیم تا دو متر افت آب های زیرزمینی در سطح آبخوان ها در طول یک سال گذشته اتفاق افتاده که رقم بالایی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، همچنین از پیگیری برای نصب 30 ایستگاه جی پی اس از سوی سازمان زمین شناسی کشور در استان خبر داد و تصریح کرد: سازمان زمین شناسی در بررسی هایی که انجام داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرونشست خطرساز در دشت های اصفهان/ لزوم تعریف طرح احیا برای گاوخونی

فرونشست خطرساز در دشت های اصفهان/ لزوم تعریف طرح احیا برای گاوخونی