مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 فروردین 1400 ساعت 02:552021-04-15پزشكي

تاثیر چربی مصرفی توسط مادر در بروز بیماری های عفونی نوزاد


گروهی از محققان تشخیص داده اند نوع چربی هایی که مادر هنگام شیردهی مصرف می کند می تواند تأثیرات طولانی مدت بر سلامت روده نوزاد داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، مطالعه محققان بریتیش کلمبیا کانادا نشان می دهد که نوع چربی مصرف شده در دوران شیردهی می تواند بر روی جوامع میکروبی روده نوزاد، رشد سیستم ایمنی و خطر بیماری تأثیر بگذارد.

در این مطالعه، محققان نقش تغذیه چربی های رژیم غذایی را بر روی جوندگان باردار بررسی کردند تا اثرات تولید چربی در فرزندان آنها را تعیین نمایند.

دکتر دینا گیبسون ، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: هدف این بود که بررسی کنیم چگونه عادات غذایی مادران می توانند بر جوامع میکروبی روده و الگوی مولکول قند مرتبط با آنها که می تواند در واکنش های ایمنی به بیماری های عفونی مهم باشد، تأثیر گذارند.

سه دسته اصلی اسیدهای چرب شامل چربی های اشباع شده موجود در گوشت ها و فرآورده های لبنی، چربی های مونواشباع نشده موجود در روغن های مایع گیاهی و اسیدهای چرب پلی اشباع نشده که در برخی از مغزیجات، ماهی و صدف یافت می شود.

تحقیقات قبلی نشان داده اند که هر دو اسیدهای چرب پلی اشباع نشده n-3 وn-6 می توانند تأثیر منفی بر عفونت های روده ای مانند E.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر چربی مصرفی توسط مادر در بروز بیماری های عفونی نوزاد

تاثیر چربی مصرفی توسط مادر در بروز بیماری های عفونی نوزاد