مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 فروردین 1400 ساعت 19:252021-04-15بين الملل

برنامه کاهش نیروهای آمریکایی در منطقه کدام اهداف را دنبال می کند؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، ایده تمرکز یگان های نظامی ارتش ایالات متحده در اقیانوس آرام به حدود 10 سال پیش باز می گردد؛ زمانی که آخرین یگان های میدانی ایالات متحده آمریکا از عراق خارج شدند و حضور نیروهای آمریکایی صرفاً به حضور مستشاری محدود شد.

- تمرکز بیشتر بر منطقه آسیا و اقیانوسیه و موضوع چین، اکنون آمریکایی ها را به آن واداشته که به طور جدی کاهش نیروهای خود در دیگر نقاط جهان از جمله غرب آسیا را بررسی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه ورزشی خبرگزاری دانشجو ، ایده تمرکز یگان های نظامی ارتش ایالات متحده در اقیانوس آرام به حدود 10 سال پیش باز می گردد؛ زمانی که آخرین یگان های میدانی ایالات متحده آمریکا از عراق خارج شدند و حضور نیروهای آمریکایی صرفاً به حضور مستشاری محدود شد.

اگرچه ظهور دوباره داعش مجالی را برای آمریکایی ها فراهم کرد تا بار دیگر با لشکرکشی به منطقه غرب آسیا جای پای خود را در این حوزه مهم جغرافیایی تثبیت کنند، اما به نظر می رسد در دوره جدید، جو بایدن رییس جمهور آمریکا باز هم بحث تخلیه نیروهای نظامی آمریکا از غرب آسیا برای تقویت حضور نظامی در چین مطرح شده است.

البته از سال 2011 میلادی و همزمان با تأسیس پایگاه تفنگداران آمریکایی در نزدیکی داروین بحث افزایش توان نظامی نیروهای آمریکایی در نزدیکی چین مطرح شده بود، ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه کاهش نیروهای آمریکایی در منطقه کدام اهداف را دنبال می کند؟

برنامه کاهش نیروهای آمریکایی در منطقه کدام اهداف را دنبال می کند؟