مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 فروردین 1400 ساعت 09:002021-04-14اقتصادي

کوچ ماشینی عشایر 23 اردیبهشت آغاز می شود


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اعلام کرد که براساس زمانبندی انجام شده، کوچ بهاره ماشینی عشایر این استان، از 23 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

- عبدالحسن صمدنژاد با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح مدیریت چرا و کنترل کوچ، مبادی ورودی وخروجی دام به مراتع ییلاقی استان فارس تحت کنترل قرار دارد، گفت: مبادی ورودی و خروجی به مراتع فارس با استقرار اکیپ های ثابت و سیار کنترل کوچ بهاره، تحت رصد کامل قرار دارند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از منابع طبیعی فارس، صمدنژاد افزود: با پیگیری های انجام شده برای رعایت برنامه زمانبندی کوچ بهاره عشایر و جابجا نشدن دام غیرمجاز، مقرر شد از صدور بارنامه برای خودروهای حامل دام خارج از تقویم کوچ بهاره جلوگیری شده و کارت هوشمند رانندگان متخلف با هماهنگی پلیس راه ضبط و خودوری آنان نیز توقیف شود.

صمدنژاد عنوان کرد: اکیپ های ثابت و سیار با همکاری ادارات امور عشایر و دامپزشکی در محورهای مواصلاتی و پلیس راه ها با حاملان دام غیر مجاز برخورد و خودروی رانندگان متخلف نیز پس از ضبط مدارک با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای توقیف و دام های آنان نیز به محل مبدا بازگردانده خواهد شد.

وی با بیان اینکه کوچ زود هنگام موجب تخریب پوشش گیاهی وخاک در مراتع ییلاقی و آسیب گسترده به پوشش مرتعی می شود، تصریح کرد: دامدار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچ ماشینی عشایر 23 اردیبهشت آغاز می شود

کوچ ماشینی عشایر 23 اردیبهشت آغاز می شود