مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 23:402021-04-13بين الملل

خشونت های دارفور 2 هزار سودانی را آواره کرد


نزدیک به 2 هزار سودانی از خشونت های غرب دارفور به چاد گریختند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد اعلام کرد که درگیری ها در دارفور غربی سودان باعث شد تا 1860 نفر هفته گذشته از مرز به سمت چاد عبور کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فرانسه، بابار بلوچ سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان در یک بیانیه گفت: پناهندگان که اکثریت آن ها زنان، کودکان و سالخوردگان هستند، پس از چند درگیری خونین که از 3 آوریل آغاز شد و حداقل 144 کشته برجای گذاشت، خانه های خود را در روستا های نزدیک مرز ترک کردند.

وی تاکید کرد که پناهندگانی که به چاد وارد شدند شاهد تخریب خانه ها و املاک خود و همچنین حملاتی بودند که پناهگاه های آوارگان را هدف قرار دادند.

بلوچ گفت که شرایط میدانی در دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در فارچنا فاجعه بار است.

او افزود: آوارگان یا در فضای باز یا در سایه درختان هستند و یا برای آن ها پناهگاهی ایجاد می کنند و تقریباً در منطقه ای که درجه حرارت در طول روز می تواند به 40 درجه سانتیگراد برسد بدون هیچ گونه حفاظتی به سر می برند.

درگیری های قبیله ای در منطقه دارفور غربی سودان از ژانویه سال جاری میلادی از سر گرفته شده که در اثر آن تاکنون صد ها نفر کشته و زخمی شدندشورای امنیت و دفاع سودان به دنبال درگیری های خونبار قبیله ای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت های دارفور 2 هزار سودانی را آواره کرد

خشونت های دارفور 2 هزار سودانی را آواره کرد