مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 22:552021-04-13بين الملل

ابلاغیه کمیته گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به پارلمان عراق درباره خروج آمریکا


عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که کمیته مشترک گفت وگوهای راهبردی میان بغداد و واشنگتن اطلاع داده که آمریکا با خروج نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق روز سه شنبه خبر داد که کمیته مشترک میان عراق و آمریکا که مشغول گفت وگوهای راهبردی است، به آن اطلاع داده که واشنگتن با خارج کردن نیروهای رزمی خود از عراق موافقت کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری است.

او افزود: اجرای توافق میان بغداد و واشنگتن  مساله ای مهم در تحکیم روابط میان طرفین است و بر اساس توافق اخیر نیروهایی که در عراق باقی خواهند ماند آموزشی و نه رزمی خواهند بود.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق، شامگاه چهارشنبه هفته گذشته (هجدهم فروردین ماه) پس از پایان گفت و گوهای راهبردی بغداد و واشنگتن، تأکید کرد، دور سوم گفت و گوهای راهبردی میان واشنگتن و بغداد، با تمرکز بر موضوع امنیت، مبارزه با تروریسم، اقتصاد، انرژی، مسائل سیاسی، و همکاری های پرورشی و فرهنگی آغاز شد.

الصحاف در ادامه تصریح کرد: حضور نیروهای آمریکایی پس از این گفت وگو به دادن مشاوره و آموزش محدود خواهد شد و نیروهای خارجی بر اساس یک جدول زمانی مشخص خارج از عراق مستقر خواهند شد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغیه کمیته گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به پارلمان عراق درباره خروج آمریکا

ابلاغیه کمیته گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن به پارلمان عراق درباره خروج آمریکا