مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 11:002021-04-13اقتصادي

افزایش قیمت جوجه یک روزه به علت افزایش تقاضا و هزینه های تولید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو غلامعلی فارغی افزود: با توجه به شرایط نیمه اول سال گذشته و افزایش هزینه های تولید و پایین بودن قیمت مصوب مرغ، - رییس هیات مدیره اجمن ملی طیور ایران گفت: با توجه به افزایش تقاضا و هزینه های تولید قیمت پنج هزار و 300 تومانی برای جوجه یکروزه منطقی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو غلامعلی فارغی افزود: با توجه به شرایط نیمه اول سال گذشته و افزایش هزینه های تولید و پایین بودن قیمت مصوب مرغ، مرغداران دچار خسارت های سنگین و ضرر های چند هزار میلیاردی شدند و در نیمه دوم میزان جوجه ریزی در واحد های مرغ مادر کم شد که این کسری جوجه ریزی اثرات خود را از اواخر سال گذشته تاکنون نشان داده است.

وی با بیان اینکه عوامل متعددی موجب افزایش قیمت جوجه یکروزه و گوشت مرغ شده است، اظهارداشت: خط ترمز فرایند جوجه ریزی حدود 18 ماه است یعنی وقتی اجداد ریخته شده، هشت ماه بعد مرغ مادر و دو ماه بعد جوجه ریزی انجام می شود که میزان تولید مشخص خواهد شد.

عدم ورود گله های اجداد به دلیل تحریم ها و سهمینه بندی در واردات رییس هیات مدیره اجمن ملی طیور ایران یکی از علل افزایش نرخ جوجه یکروزه را عدم واردات گله های اجداد دانست و تصریح کرد: ممنوعیت ورود گله های اجداد در سال گذشته باعت کاهش جوجه ریزی در اجداد شد و اثراتش روی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت جوجه یک روزه به علت افزایش تقاضا و هزینه های تولید

افزایش قیمت جوجه یک روزه به علت افزایش تقاضا و هزینه های تولید