مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 10:502021-04-13بين الملل

واکنش ها به طرح ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده تاسیسات فوکوشیما


در پی اعلام برنامه دولت ژاپن به منظور ریختن حجم زیادی از آبهای آلوده انباشت در نیروگاه هسته ای تخریب شده فوکوشیما بعد از پالایش و رقیق سازی، - در پی اعلام برنامه دولت ژاپن به منظور ریختن حجم زیادی از آبهای آلوده انباشت در نیروگاه هسته ای تخریب شده فوکوشیما بعد از پالایش و رقیق سازی، طرفها و کشورهای مختلف واکنشهایی از سر اعتراض یا تایید به این برنامه توکیو نشان دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کره جنوبی امروز سه شنبه اقدام به احضار سفیر ژاپن در این کشور به منظور اعتراض به این برنامه توکیو کرد.

همچنین چین نیز با ابراز مخالفت شدید با این برنامه واکنش نشان داد و همسایگان ژاپن در آسیا به همراه آمریکا و شرکای دیگر نیز واکنشهایی داشتند.

ژاپن پیش از این نیز روابطی پرتنش با چین و کره جنوبی از بابت یک سری اختلافات تاریخی و ارضی داشته است.

کو یون چئول، مسئول دفتر هماهنگی سیاسی دولت کره جنوبی اظهار کرد: دولت ما به ابراز تاسف عمیق خود از بابت این تصمیم پرداخته و همه اقدامات لازم را در حالی که امنیت شهروندانمان را در اولویت نخست قرار می دهد اتخاذ خواهد کرد.

او ادامه داد: این تصمیم هرگز قابل قبول نبوده و نه فقط باعث خطر برای ایمنی و محیط دریایی کشورهای همسایه می شود، بلکه همچنین به صورت یکجانبه و بدون رایزنی کافی با کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ها به طرح ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده تاسیسات فوکوشیما

واکنش ها به طرح ژاپن برای رهاسازی آب های آلوده تاسیسات فوکوشیما