مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 09:552021-04-13سياسي

مواضع ما و منافع ما ؛ چرا مواضع ما در خدمت منافع جامعه نیست؟


 پرسش اساسی اینست که مواضع ما در دیگر کشورها چقدر منافع ما را تضمین می کند و چرا گفته می شود مواضع وعملکرد ما در دیگر کشورها در نهایت در خدمت منافع ما نبوده است؟ - عصر ایران؛ سجاد بهزادی*- چرا مواضع ما ، منافع جامعه را تامین نمی کند؟ بارها گفته می شود چرا عده ای در کشور، مواضع خود را بر اساس منافع ملی ترسیم نمی کنند و حرف هایی می زنند که چارچوب آن تنها تامین منافع فردی است.

مگر دیگران چگونه مواضع خود را بر اساس منافع کشور خود تعریف می کنند که ما نمی کنیم؟ پیش تر کشورهای توسعه یافته به این موضوع نامدار بودند که در مواضع خود قبل از هرچیز منافع کشور خود را درنظر می گیرند؛ اما دیگر این موضوع تنها شامل کشورهای توسعه یافته غربی نمی شود.

به تازگی رییس جمهوری افغانستان در مراسم تکمیل آبگیری سد کمال خان در ولایت نیمروز و در نزدیکی مرز ایران گفت: زین پس به ایران آب در مقابل نفت می دهیم.

او تاکید کرد که بعد از این کلید آب هیرمند به دست افغان هاست، و آنچه که در معاهده آب که میان ایران و افغانستان آمده عملی خواهد شد، اما زیادتر از تعهد، گپ (سخن)، مورد مذاکره است .

این مواضع رییس جمهور افغانستان می خواهد بگوید منافع کشورش بر هر عامل دیگری برتری دارد ؛ در همین ارتباط گفته می شود کشور چین هم پیش از امضاء قرارداد 25 ساله خود با ایران، حداقل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مواضع ما و منافع ما ؛ چرا مواضع ما در خدمت منافع جامعه نیست؟

مواضع ما و منافع ما ؛ چرا مواضع ما در خدمت منافع جامعه نیست؟