مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 فروردین 1400 ساعت 03:152021-04-12پزشكي

بایدها و نبایدهای ظروف بسته بندی مواد خوراکی


کارشناس مسئول آزمایشگاه دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ظروف بسته بندی مواد خوراکی که از پلیمرهای سنتزی ساخته شده اند(پلاستیک ها) ذرات بسیار کوچکی به نام مونومر که واحدهای سازنده آن هستند ساخته شده است و در شرایط خاص به ماده .

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد کارشناس مسئول آزمایشگاه دارویی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ظروف بسته بندی مواد خوراکی که از پلیمرهای سنتزی ساخته شده اند(پلاستیک ها) ذرات بسیار کوچکی به نام مونومر که واحدهای سازنده آن هستند ساخته شده است و در شرایط خاص به ماده غذایی و یا آشامیدنی منتقل می شوند.

دکتر محمد رضا جاهدان افزود: استفاده از این ظروف برای بار نخست احتمالا کم خطرتر و یا بی خطر است، اما این ظروف برای استفاده مکرر ساخته نشده اند و بهتر است از استفاده مجدد آنها خودداری کنید زیرا ممکن است آسیب دیدگی(خراشیدگی و خرده شدگی) باعث افزایش میزان انتقال مونومرها را از ظروف شوند.

شایان ذکر است که بسیاری از خراش ها در حد میکروسکوپی بوده و با چشم قابل مشاهده نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لوم پزشکی یاسوج، وی اظهارکرد: همچنین لازم است از گرم کردن این ظروف و یا پر کردن با مواد غذایی با دمای بالا مثل آب جوش و یا نوشیدنی های داغ و همچنین نگهداری در م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدها و نبایدهای ظروف بسته بندی مواد خوراکی

بایدها و نبایدهای ظروف بسته بندی مواد خوراکی