مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 فروردین 1400 ساعت 04:052021-04-12بين الملل

مرگ موش، بلای جان عقاب ها!


تنها چند هفته پس از آن که مقامات تعداد رو به افزایش عقاب های گَر را در ایالات متحده جشن گرفتند مطالعه ای جدید نشان داد سمی که برای از بین بردن موش ها استفاده می شود جان این پرندگان با شکوه را تهدید می کند.

- تنها چند هفته پس از آن که مقامات تعداد رو به افزایش عقاب های گَر را در ایالات متحده جشن گرفتند مطالعه ای جدید نشان داد سمی که برای از بین بردن موش ها استفاده می شود جان این پرندگان با شکوه را تهدید می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، در بدن بیش از 80 درصد عقاب های مرده ی گَر و طلایی که در طول سال های 2014 تا 2018 مورد بررسی قرار گرفتند مرگ موش یافت شد.

این سم مهلک باعث رقیق شدن خون موش شده و در نهایت منجر به مرگ آن می شود.

این ماده به گونه ای طراحی شده که در بدن قربانی خود برای مدت طولانی باقی می ماند و می تواند وارد بدن پرنده ای شود که موش مرده را شکار می کند.

تنها درصد کمی از پرندگان در اثر این سم از پا درآمدند اما آن دسته ای که در اثر سم جان خود را از دست دادند خونریزی شدید داخلی داشتند و قادر به لخته کردن خون نبودند.

متخصصان می گویند که وجود این ماده ی سمی به طور گسترده در میان گونه ای که به تازگی از خطر انقراض رهایی یافته هشدار دهنده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ موش، بلای جان عقاب ها!

مرگ موش، بلای جان عقاب ها!