مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 09:102021-04-11بين الملل

نگرانی ها از به خطر افتادن حقوق زنان در افغانستان


نگرانی ها از سوی قانونگذاران هر دو حزب اصلی در آمریکا و همچنین فعالان حقوق زنان در خصوص از دست رفتن دستاورهای به سختی کسب شده در حوزه زنان و جامعه مدنی در افغانستان در صورت خورج شتابزده آمریکا از این کشور افزایش یافته است.

- نگرانی ها از سوی قانونگذاران هر دو حزب اصلی در آمریکا و همچنین فعالان حقوق زنان در خصوص از دست رفتن دستاورهای به سختی کسب شده در حوزه زنان و جامعه مدنی در افغانستان در صورت خورج شتابزده آمریکا از این کشور افزایش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از سی.

ان.

ان، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اخیرا تاکید کرده مراعات ضرب الاجل اول مه برای خروج سربازان آمریکایی از افغانستان طبق توافق امضا شده بین دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق با طالبان سخت خواهد بود.

با این حال نگرانی ها از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان قبل از مناسب شدن شرایط میدانی صرف نظر از تاریخ تقویمی این خروج و بروز پسرفتهای شدید و احتمالا فاجعه بار وجود دارد.

فاطمه گیلانی، یک فعال حقوق زنان و یکی از چهار زن حاضر در تیم مذاکره کننده دولت افغانستان اخیرا در یک جلسه مجازی پارلمانی با فراکسیون زنان، صلح و امنیت اظهار کرد: امروز زنان در افغانستان جایگاهی بسیار ویژه دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی ها از به خطر افتادن حقوق زنان در افغانستان

نگرانی ها از به خطر افتادن حقوق زنان در افغانستان