مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 05:262021-04-11اقتصادي

انجام نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در مازندران


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از انجام نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در مازندران، گفت: پیش بینی می شود امسال 120 تا 130 هزار هکتار از شالیزارهای مازندران به صورت مکانیزه کشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، مجید بهادری از نخستین نشای مکانیزه برنج کشور، امروز در شهرستان محمودآباد خبر داد و اظهار کرد: این آیین در سطح 3 هکتار با حضور مسئولان استانی برگزار خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: استان مازندران با 40 درصد سطح زیرکشت و 44 درصد تولید برنج رنبه نخست را در کشور داراست و همین امر سبب شده نقش مهمی را در تامین نیازهای تغذیه ای و امنیت غذایی ایفا کند.

این مسؤول ادامه داد: سال گذشته یک میلیون و 539 هزار و 744 تن شلتوک در استان مازندران تولید شد که این امر با استفاده از خدمات فنی در مسیر کشاورزی دانش محور به دست آمده است.

بهادری اظهار کرد: توصیه کشت مکانیزه، مبارزه با عوامل خسارتزا، استفاده از بذور اصلاح شده و مدیریت تغذیه از مهمترین موضوعات قابل اجرا برای دستیبابی به عملکرد کمی و کیفی مناسب بوده است که در سال جهش تولید به آن دست پیدا کردیم و امسال هم استمرار جهش و تقویت، حمایت و رفع موانع تولید منجر به رونق بیشتر فعالیت ها و شکوفایی کشاورزی خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در مازندران

انجام نخستین نشای مکانیزه برنج کشور در مازندران