مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 فروردین 1400 ساعت 03:282021-04-11سياسي

لایحه همکاری در زمینه حفظ نباتات بین ایران و صربستان اصلاح شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی، لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین ایران و صربستان را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، ایرادات شورای نگهبان به لایحه موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان را اصلاح کردند.

در ماده واحده اصلاحی این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می شود نسبت به امضای موافقتنامه همکاری در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری صربستان به شرح پیوست اقدام و اسناد مربوط را مبادله نماید.

همچنین وکلای ملت یک تبصره به عنوان تبصره 2 را به ماده واحده الحاق کردند که به شرح زیر است: تبصره 2- رعایت ضرورت برای معدوم نمودن محموله های موضوع بند (3) ماده (4) (‬آلودگی محموله ها به آفات قرنطینه ای) ‫این موافقتنامه الزامی است.

‬ ‫همچنین جهت رفع ایراد اصل (15) قانون اساسی شورای نگهبان در متن موافقتنامه، واژه ژرم پلاسم به عبارت بافت زایای گیاهی (ژرم پلاسم) تغییر یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه همکاری در زمینه حفظ نباتات بین ایران و صربستان اصلاح شد

لایحه همکاری در زمینه حفظ نباتات بین ایران و صربستان اصلاح شد