مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 18 فروردین 1400 ساعت 08:452021-04-07بين الملل

ابراز رضایت ایران و قزاقستان از سطح روابط دوجانبه


وزیر امور خارجه، از همکاری های ایران و قزاقستان در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی ابراز رضایت و بر افزایش زمینه های همکاری در بخش های حمل و نقل، - خطوط مواصلاتی و ترانزیت تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمد جوادظریف وزیر امورخارجه کشورمان در سومین مرحله از سفر خود به کشورهای آسیای مرکزی و پس از دیدار با مقامات کشورهای ازبکستان و قرقیزستان امروز در نورسلطان ( آستانه) با مختار تیلو بردی معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تبریک نوروز به عنوان عامل ارتباط دهنده مردم منطقه با یکدیگر و ابراز خرسندی از آغاز تولید مشترک واکسن اسپوتنیک وی روسیه در قزاقستان، از همکاری های دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی ابراز رضایت کرد و افزایش زمینه های همکاری در بخش های حمل و نقل، خطوط مواصلاتی و ترانزیت و همچنین حضور قزاقستان در چابهار و اینچه برون را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه همچنین در بخش همکاری های منطقه ای و هماهنگی دو کشور در حوزه سازمان های بین المللی نیز همکاری ها را مثبت ارزیابی کرد و از نقش تاثیر گذار و تاریخی قزاقستان در گفتگوهای هسته ای در آلماآتی و همچنین روند آستانه در موضوع بحران سوریه تشکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز رضایت ایران و قزاقستان از سطح روابط دوجانبه

ابراز رضایت ایران و قزاقستان از سطح روابط دوجانبه