مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 فروردین 1400 ساعت 07:252021-04-03سياسي

وقف 30 موقوفه در اداره اوقاف فریدن به نام بانوان


رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: بیش از 30 موقوفه به نام بانوان چهار شهرستان در سامانه اداره اوقاف فریدن ثبت است.

- حجت الاسلام رضا ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر ، با اینکه ثبت سند مالکیت برای موقوفات یک تکلیف قانونی است، اظهار داشت: وقف صدقه جاریه و چشمه همیشه جوشان است و انسان های واقف با وقف قسمتی از اموالشان همیشه ماندگار و جاودانه هستند.

وی افزود: در سال 1286 هجری قمری یعنی حدود 156 سال قبل مرحوم ملامحمد قاسم خوانساری قسمتی از اموالش که 37 مورد از 96 شعیر آب و املاک قریه خلیل آباد معروف به شاه بلاغ از توابع فریدون شهر است را وقف تعزیه خوانی برای امام حسین (ع) کرد و این امر مهم موجب ماندگاری نام ملأ محمد قاسم خوانساری است.

رییس اداره اوقاف و امور منطقه فریدن گفت: بدترین دوران وقف دوره پهلوی بود که موقوفات را به بهانه اجرای اصلاحات اراضی به مردم فروخت که پس از انقلاب با دستور امام بسیاری از این موقوفات شناسایی و احیا شد که از لحاظ نوع اهداف و نیات واقفان نیز حائز اهمیت است.

وی گفت: اداره اوقاف در سال 1371 در شهرستان فریدن تأسیس شد که حوزه فعالیت این اداره شامل شهرستان های فریدن، فریدون شهر، چادگان و بویین میاندشت است که این چهار شهرستان دارای 20 بقعه، 639 موقوفه و یک هزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقف 30 موقوفه در اداره اوقاف فریدن به نام بانوان

وقف 30 موقوفه در اداره اوقاف فریدن به نام بانوان